| Begivenheder | |
| Navigation | |
| Debatemner | |
| Fra Foto-album | |
|
Virum - København btk 18/2-2007 | | | | |
|
| Virums damer med det ene ben i 1. division | |
| | Sidste nyt: Virums nye damehold sikrede sig i dag en plads i 1. division ved at besejre Søhøjlandet forholdsvis sikkert med 6-3.
Dette er på trods af ufattelig usportslig optræden af Hillerød, der jo ellers normalt godt ved hvordan man opfører sig.
De stillede nemlig op med Anne Cathine Boman, der sidste år var med til at spille Hillerøds 1. hold i elitedivisionen og i øvrigt skal spille for København næste år. Dette synes TU desværre er helt ok??!!
Kval holdet består af Mette Fabricius, Pia Hansen og Heidi Weihrauch. Merete Juel Hall og Sus Høgsberg er låst og må ikke deltage i kval, men er med i spillertruppen når det for alvor går i gang efter sommerferien.
Virums hold fik uafgjort med Hillerød på trods af AC og da puljen var færdig stod Virum og Hillerød helt lige i kampe. Da vinderen rykkede direkte op var vi glade fordi vores sætscore i puljen var langt bedre, men igen ville TU det anderledes og nu var det pludselig sæt i den indbyrdes kamp der talte.
I øvrigt har flere hold nedlagt protest over Hillerød (også Virum) og den vil blive anket. |
| | | | |
| Kommentarer | |
|
d. maj 02 2009 21:27:50
[img]http://www.vsbtk.dk/erik.jpg[/img]
Så ved man ligesom hvad man er oppe mod i den nye sæson
|
d. maj 02 2009 21:48:46
Først stort tillykke med de 2 vundne kampe og en uafgjort. Det er altså så flot gået piger.
Jeg krydser fingre for sejr i morgen og dermed plads i 1.division i næste sæson.
Jeg synes det er helt urimeligt at der skal bruges så meget brev skriverier og argumenter for noget der burde være så simpelt. Det handler om at spille bordtennis basalt set, og en smule sportsånd fra andre klubber ville være på sin plads her. Jeg vil for min del håbe at TU prøver at tænke argumenterne igennem for kval fremover. Der trænger da ligesom til en vis for for renovering i det her forunderlige reglement.
Nu håber jeg ikke, at hvis Virum vinder i morgen, at TU opfinder en ny regel der hedder at hvis man spiller kamp om søndagen på udebane og klubnavnet starter med V, at så taber man uanset resultatet.
God kamp i morgen, - sus |
d. maj 03 2009 17:36:22
Så vidt jeg kan se reglerne således:
Turneringsreglementets p. 12, stk. 1Ved pointlighed er forskellen mellem vundne og tabte ENKELTkampe afgørende.
Turneringsreglementets p. 21 vedrørende kvalifikationI kamp om plads i en højere række bruges det kamp- og pointsystem som er gældende for den højere række.
Men måske der gælder andre regler for damer, som jeg ikke lige kan finde.... |
d. maj 03 2009 19:14:05
Poul, den er klokkeren!!
”I kampe om plads i en højere række bruges det spille- og pointsystem, som er gældende i den højere række. I tilfælde af pointlighed mellem to eller flere hold er forskellen mellem vundne og tabte enkeltkampe i indbyrdes kamp(e) afgørende. Er to eller flere hold stadig lige, tælles sæt i denne (disse) indbyrdes kamp(e). Giver dette heller ingen afgørelse, tælles bolde i denne (disse) indbyrdes kamp(e). Giver dette heller ingen afgørelse, spilles en omkamp.”
Men alt det er ligegyldigt nu. Nu gælder det træning i morgen med vores kommende drengedivisionshold, kl. 16-18
Tillykke Dolls |
d. maj 03 2009 20:19:03
Tak for jeres svar! Mener stadig det er yderst usportslig og forkastelig at man først kan rykke sit 1.hold op i elitedivisionen og dernæst kan rykke sit 2. hold op i 1.div. Det kan simpelthen ikke være rigtig.
Nå, vi er i hvert fald lykkelige for at det gik, på trods af alt det skrivebords bøvl! |
d. maj 03 2009 20:59:39
Hej med jer. Reglementet skulle være overholdt til punkt og prikke. Og I klager da ikke over, Hillerød havde Yael og Cecilie med (som er yngre pige spiller, og som var langt under jeres niveau :-) Det var nu engang de spillere, der var lovligt til rådighed - Hillerød havde faktisk 7 låste spillere. Og mener det er dér, problemet er. Når det drejer sig om kval. til den kommende sæson, bør det være lovligt at bruge netop de spillere, som forventes at skulle spille på de respektive hold og ikke låse dem fast. Men til lykke med det. |
d. maj 03 2009 21:33:27
JA TILLYKKE MED DET - SURE KOSTE |
d. maj 03 2009 22:55:37
Hej Vendelbo. Du har helt ret, det var faktisk rigtig træls med al det brok, når man er vant til at skulle hygge sig. Og jeg var endda blot med som chauffør - ikke engang som spiller.
Merete - skal vi ikke gøre noget ved det i stedet for. Jeg har sms'et til dig lidt tidligere idag. Let's go for it, og prøve at få ændret nogle af de eksisterende mærkelig regler, som alle hold og klubber jo faktisk er enige i |
d. maj 03 2009 22:58:55
Søde Vense, du ville sikkert også være en sur kost, hvis du spillede på at hold der var berørt af, at Roskilde 2 fik hjælp til oprykning af Michael Maze, fordi han kun havde været med i 7 kampe i elitedivisionen
Og jeg er helt enig med Karin i, at det naturligvis bør være dem der skal spille på holdet næste år der skal spille kval. Men jeg vil aldrig være enig i at Hillerød har holdt hverken de skrevne eller uskrevne regler i denne sag.
Og så gider jeg i øvrigt ikke tale mere om det, men bare glæde mig over vores oprykning! |
d. maj 03 2009 23:14:04
Ja jeg ville være vildt sur . Kan dog ikke lige se hvad han skulle bryde af regler, hvis han ellers har siddet over på 1. holdet, så han er spilleberettiget på 2. holdet.
Så de regler vi her "brokker" os over har vi måske selv benyttet i rigtig mange år i herrerækkerne, når vi har skulle bruge points.
Nå, men super, at I klarede den alligevel.
|
d. maj 03 2009 23:19:40
Hej søde Merete. Har lige kigget, AC har kun været med i 5 af kampene, og de fleste af gangene var, fordi en anden var syg eller lignende, men skal vi ikke gøre noget ved det i stedet ??? Hvis vi er tilstrækkelig mange, kan vi måske lægge mere pres på overfor DBTU. Og med al den brok i weekenden, tror jeg virkelig, at alle de hold, der var med, meget gerne vil forespørge om det sammen med os, for det er altså for åndssvagt med de eksisterende regler. Giv mig lige en melding. |
d. maj 04 2009 07:48:45
Dette er så vigtigt for holdene fordi det er den eneste chance for at overhovedet komme til at spille på et hold. Tag fx Søhøjlandet der har et stort pigeprojekt og derfor gerne vil have den pressedækning mm. et lokalt hold giver. De kommer så ikke med og nu er deres bedste spillere igen nødt til at spille på B-licens i en anden klub for at komme til at spille i det hele taget. Så er de låst til næste sæson osv.
I øvrigt kender TU udmærket problemet. Jeg er ret sikker på at samtlige hold har nedlagt protest over Hillerød og jeg hørte at man nu overvejer at lave en 2. Division der skal spille i samlinger med 1. Division. Elitedivisionen skal så spille for sig selv andre dage – ved ikke om de også skal spille i samlinger. Hæng mig ikke op, men jeg tror det var hvad TU manden sagde.
Forstår slet ikke Hillerøds klynk med 7 låste spillere. Rikke, Cecillie Langhals og Henriettes hold er jo oppe i elitedivisionen. Dina er låst fordi hun har spillet elitediv for Helsingør sammen med Karin og mig. Dette er som jeg ser det en låst spiller. Hvem er resten?
Nå, jeg er lykkelig for at vi har så stærk en spillertrup at vi klarede den uanset. |
d. maj 04 2009 07:53:22
Se i øvrigt Maribos protest her - synes den siger det hele:
http://www.vsbtk.dk/maribo.jpg
|
d. maj 04 2009 10:09:41
Stort tillykke |
| | | | |
| Kommentér | |
|
Du skal logge ind for at kommentere.
| | | | |
| Vurderinger | |
|
| Indlogning | |
| Sponsor | |
|
Vores sponsorer
Støt dem de støtter os!
| | | | |
| Replikboks | |
|
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Replikarkiv
| | | | |
|