Forside · Debatforum · Nyhedsarkiv · Presse · VSBTK på Facebook April 25 2024 23:28:18
Begivenheder
MaTiOnToFr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Næste 30 dage
- Ingen

Navigation
Kontakt information
Medlemmer
UdmeldelseKontingentsatser
Ungdomsafdelingen
Nye ungdomsspillereTerminsliste (stævner)Forældreguiden (DBTU)TurneringsholdPointstævner
Om klubben
Elitedivisionen, damerKlubbens holdÆresmedlemmerStævneresultaterVedtægter
Statistik
Links
Ratingliste - VirumBordtennisportalen
Historie
De første 60 årGammelt forumLars Hauths guldkorn
Downloads
Holdskemaer
Søg
Debatemner
Nyeste emne
Virum 6 - Furesø 2 ...
Topkamp i Drengedivi...
Mit andet Træningspas
Over stok og (kæmpe)...
YDr Øst - Løber Dren...
Mest aktive emner
Virum6 - Helsingør [19]
Bedstemor med slag i [13]
"Nødsignal fra Bl... [13]
1 time og 49 minu... [12]
Reflektioner fra ... [12]
Fra Foto-album
6
Peters jubilæum på BT den 1 okt. 2010
Se indlæg
Virum-Sorgenfri Bordtennisklub | Virums hold | Serie 1 - hold 5
Forfatter Rens i Furesø og oprykningsspil
Poul S
Brugere

Antal indlæg: 146
Bopæl: Birkerød
Tilmeldt: 28.07.06
Lagt på d. 16-03-2011 19:53
Så er det endelig tid til en opdatering fra serie 2 - en opgave som holdleder Nørgaard desværre ikke har formået at løfte.

Det har været en noget turbulent sæson, hvor indsatsen på udebane har været alt for svag, hvilket har kostet førstepladsen og en ellers sikker direkte oprykning. Hjemme i kælderen hedder statistikken 8 kampe, 7 sejre og 1 uafgjort.

Sidste kamp i den ordinære turnering blev spillet mod bund-drengene fra Furesø, der blev fuldstændig nedspillet. De mest spændende episoder var hvor mange gange ville Søren sige "pik og patter" samt om kampen mellem Nørgaard og Krusager nogensinde ville begynde; Krusager havde mange historier at fortælle, også efter at Nørgaard havde sejret.

Krusager kunne blandt andet fortælle den meget spændende historie om en dansker, der var nummer 1 i verden i bordtennis i 1908. Unægtelig et noget spændende indslag, som de altid høflige Virum folk bakkede op med kommentarer som "gik I i skole sammen" og "er det din lillebror"....

Derudover var der indtil kort før kampstart usikkerhed om hvorvidt Furesø ville overraske og stille med Svend S, men da de konstaterede at vi i år stiller uden Styre, så spillede de ikke dette taktiske kort.

I øvrigt tak til Furesø drengene for en hyggelig aften - hele 3 køleskabe med øl i klublokalet skal man ikke undervurderer.....

Nu gælder det så kampene om oprykning. Her har Nonnemann for en sikkerheds skyld allerede sat sig selv af, så holdlederen kun skal vælge mellem 5 spillere, når holdet skal stilles. Holdleder Nørgaard og Svendsen må i øvrigt være selvskrevne i slutspillet - Svendsen er ualmindelig velspillende og Nørgaard har altid øl med. Om det så bliver Bomberholmeren, Merete eller Formanden der bliver sat, det står indtil videre hen i det uvisse...

Redigeret af Poul S d. 16-03-2011 20:09
Forfatter RE: Rens i Furesø og oprykningsspil
David
Brugere

Rediger

Antal indlæg: 3
Bopæl: Holte
Tilmeldt: 29.05.06
Lagt på d. 16-03-2011 23:10
Har i overvejet at forstærke holdet med Jannik? Jeg mener hans spil vil komme til sin ret i serie 2 - de looper for tungt i 1. div smiley
. . . .
Forfatter RE: Rens i Furesø og oprykningsspil
Poul S
Brugere

Antal indlæg: 146
Bopæl: Birkerød
Tilmeldt: 28.07.06
Lagt på d. 17-03-2011 09:10
"Overvejet" er nok så så meget sagt........ Enige i at de meget bløde loop i serie 2 passer godt til Jannik, men han kan næppe være med rent taktisk........
Forfatter RE: Rens i Furesø og oprykningsspil
Poul N
Brugere

Rediger

Antal indlæg: 73
Bopæl: Værløse
Tilmeldt: 08.06.06
Lagt på d. 17-03-2011 19:50
Jamen det var jo interessant at høre hvorfor Ole Krusager, bosat i Gilleleje, tilsyneladende var blevet smidt ud af Helsingør Bordtennisklub og nu havde formået at spille Furesø ned i Serie 3. Det er en længere historie som han sikkert gerne selv fortæller, når I vi møder ham næste år. Hvilken klub han så end spiller for. I øvrigt gentog han den årelange påstand om at have slået Niels Ramberg. En påstand Ramberg så vidt jeg husker har pure afvist. Der består altså en vis mystik omkring de to herrers sammenstød tilbage i fortiden.

Svend Spanget spøgte i kulissen og så rigtig skarp ud, men blev 2 minutter inden kampstart erstattet af Krusager, som i øvrigt udfører den berømte Styre-serv til perfektion. Serven hvor man dribler modstanderen ved at se til den ene side, mens man skyder bolden direkte ud af hånden og ned i den anden side af bordet. I Serie 2 er reaktionerne ikke så hurtige, så der er mange billige points at hente med sådan en serv.

Det var et nyt hold vi stillede op med i år. Grundet Sørens tvivlsomme sprogbrug blev han banned på Serie 1. Svendsen og Merete ville også lege med, og med den gamle stamme Nonnen og 2 x Poul mente vi selv at have oprykkerpotentiale. Det mente Frederiksværk vist også, og Jægerspris, men vi landede da på en 2. plads, så vi får nu lov at spille om oprykning.

Værd at nævne fra sæsonen må være:
Sørens sejre over Rolf Olsen Allerød og Jens Busk Dalby,
Steens sejr over Steen Erik Nielsen, Frederiksværk,
Meretes sejr over Rolf Olsen, Allerød,
Poul og Pouls sejre over Finn Bruun, Frederiksværk

Svendsen er ikke nævnt her, for godt nok vinder han toplisteopgøret for Virum-spillere, og han er tordnet frem i rating, men det synes at være på trods af dyre tab i Serie 2. Godt der er noget der hedder ØM og stævner hvor Peter samler det tabte op. Godt gået, og tak for en stor indsats for holdet.

Holdet står nu foran oprykningskampe, og forhåbentlig er vi stærke nok til at spille os til en plads i Serie 1 næste år. Lodtrækningen skulle blive offentliggjort i morgen, så det bliver spændende hvem vi skal møde.
Forfatter RE: Rens i Furesø og oprykningsspil
stig
Brugere

Rediger

Antal indlæg: 153
Bopæl: mølleåparken 5
Tilmeldt: 30.05.06
Lagt på d. 17-03-2011 21:13
jeg kan se serie 2 er på hj siden, hvor herligt, flere har troet at holdet var trukket, nå jeg læser disse indlæg kan man da også komme i den trosmiley Hvis man lige ser på Svendsen, så vil en løbetur og "ny klubdragt" gøre underværker, er selvfølgelig hæmmet af de rygter om en "del vil ha hans krop"......i modsætning til Nørgård, han falder mere "naturligt ind i horisonten" og iøvrigt har stemme som Steen Skovgård der kommenterer badminton, med herlige analyser og som også har "haft sin tid", men holdleder har været en for stor mundfuld for Nørgård, men med det mandskab er det jo næsten også et fuldtidsjob, se bare hvad tid Steffensen bruger på Hr. Krusager, en mand som ville falde helt naturligt ind på holdet på mit job!!!smiley Marker er bedst på anden sal i Magasin og indimellem også i stuen!!!smiley
Nonnen har både skælv og vand om ørerne, men er iøvrigt meget afholdt som fodtræner og har da også slået Nielsen, men som "bordherre" er vi jo aldrig helt rolig!!smiley Hva faen er der med Spange, jeg havde søgt på et job samme dag og mine chancer ville stige betydeligt, hvis jeg tabte den kamp....det gjorde jeg, jobbet fik jeg og Spange ville da være 3 mand på "mit hold", så sådanne typer vil altid overraskesmiley Iøvrigt er jeg nået så langt i min "udvikling" at jeg giver privat undervisning ..jo, i bordtennis og flere står på venteliste, så udover min fantom viden om de gamle Lille-Per film, kan jeg være en tikkende bombe til holdet næste år, men hvornår den går af er jo svært at sige i disse tider, bare få en "snak" med buchwaldner, han har jo fået "Markers dame" på sit hold!!!smiley Så alt er mulig, så I rykker sku bare op i serie 1, hva ellers havde I tænktsmiley


Styre
Forfatter RE: Rens i Furesø og oprykningsspil
Poul S
Brugere

Antal indlæg: 146
Bopæl: Birkerød
Tilmeldt: 28.07.06
Lagt på d. 18-03-2011 08:14
Så kender vi ham igen - lang tid siden Styre. Du skal være velkommen tilbage på holdet, specielt hvis vi spiller serie 1 næste år. Også fedt at høre at du er privattræner for Svend S - må Krusager være med også? Han skifter sikkert til VSBTK....
Forfatter RE: Rens i Furesø og oprykningsspil
stig
Brugere

Rediger

Antal indlæg: 153
Bopæl: mølleåparken 5
Tilmeldt: 30.05.06
Lagt på d. 18-03-2011 18:44
UFATTELIGT, men det er prisen for at rose formandens kone,men hvor er det herligt med sådant et spørgsmål vedr Krusager. Jeg så først nu at det ikke var Nørgård, den spand kold vand lige i hovedet plejer Nørgård jo at stå for, men æblet falder jo ikke langt fra stammen i det "firma"!! Godt du kan bevare dit gode humør, når spillet ikke er til det, det er klassesmiley


Styre
Forfatter RE: Rens i Furesø og oprykningsspil
Poul S
Brugere

Antal indlæg: 146
Bopæl: Birkerød
Tilmeldt: 28.07.06
Lagt på d. 18-03-2011 19:11
Glemte jeg helt at nævne, at holdet stadig venter på at quizmasteren og holdets oprindelige bagmand arrangerer den årlige "tur"....? Jeg kan desværre ikke i denne weekend, da der er første divisions bold!

Kan i øvrigt nævne at Nonnemann har skrevet sit "indlæg" i en mail til udvalgte personer - i stedet for på hjemmesiden... Der er tale om et hårdt personangreb på undertegnede, så jeg vil ikke komme nærmere ind på sagen. Ratinglisten taler for sig selv!
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Sponsor

Vores sponsorer

Støt dem de støtter os!

Inviso
AXTab
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Daddy
12/11/2016 16:13
Ok - jeg giver mig! Er slet ikke på Facebook, så jeg kender ikke aktiviteten dér.

Vendelbo
07/11/2016 18:18
Ja al forandring er svær Peter. Men hvis du mener der var aktiv deltagelse så husker du ikke så godt. I øvrigt kan aktiviteten jo være på klubbens Facebook side. Denne side er håbløst forældet !

Daddy
30/10/2016 19:52
Jeg syntes nu bedre om den gamle Henrik! Den giver meget mere aktiv deltagelse blandt medlemmerne. Men nu er jeg så ikke medlem mere - i VSBTK. Håber ikke klubben har betalt for den nye hjemmeside.

Vendelbo
05/10/2016 23:13
OBS OBS OBS Klubben har fået ny hjemmeside.... SE www.VIRUMBTK.dk

stig
09/11/2015 14:54
STORMESTER KLASSE at vi har hallen til tre Divisions hold på Søndag.Jeg tar teater kikkerten med så jeg kan se "krøllet"

Boenne
06/07/2015 12:38
Tillykke til Vendse med det flotte resultat I de unge rækker :-)

Thomas
22/06/2015 20:14
Tillykke Kokos 50 år smiley 10 år som kasserer og 411 DT kampe !

Thomas
11/06/2015 10:40
Tillykke Merete smiley

Thomas
06/05/2015 16:25
DT statistikken er opdateret - tak Volle. Der er flere jubilæer på vej smiley

David
17/04/2015 12:59
Se livestreaming fra Frankrig på http://www.openfrancett.c
om/fr/medias/live/ Peters hold spiller 15.30 mod Italien.


Replikarkiv
Copyright © 2005