Forfatter |
Over stok og sten |
Flemming
Brugere
Antal indlæg: 60
Lagt på d. 11-01-2007 11:39 |
|
|
Så har vi taget hul på 2. halvdel af sæsonen. I går tog vi imod Hillerøds unge himmelstormere, som vi kun kunne klare uafgjort mod i sæsonens første kamp. Selvom holdet stadig er lidt "juletungt", regnede vi klart med at kunne ride videre på bølgen efter forrige rundes 14-0 sejr over HVKI. Det viste sig at holde stik, idet vi vandt 10-4 uden de store dikkedarer. Der var ca. 120 års rutine og erfaring til forskel på holdene. Alle spillede fornuftigt - især Christian som spillede som i ungdommens vår og vandt sine 3 singler. Vi andre vandt 2 hver. Og så snuppede Christian og jeg en double også. Fra kampen er ellers at notere, at Starup stadig er noget tung på fødderne, men kampgejsten er fin-fin, at Koch fortsat har lidt problemer mod "knopper", at Christian vinder mere, når han ind imellem tager det stille og roligt, holder bolden på bordet og lader modstanderne lave fejlene og at holdkaptajnen stadig kan være med, når han er motiveret og fokuseret, hvilket desværre glipper ind imellem. Det er nok et aldersfænomen. Jeg skal lige huske at sige tak til Ebbesen for støtte under hele kampen. Det var en meget rar fornemmelse. :-) |
|
Forfatter |
RE: Over stok og sten |
Poul N
Brugere
Antal indlæg: 73
Bopæl: Værløse
Lagt på d. 11-01-2007 14:12 |
|
|
Meget flot og stabilt over hele linien. Lægger et gevaldigt pres på de to øvrige hold som møder Hillerød i aften.
Tålmodighed til at slå til på rette tidspunkt kan være en dyd, men også en nødvendighed, hvis det kniber med kræfterne, for så må man bruge dem bedst muligt. Er det mon Rambergs opsang om det spilopbyggende loop som I har implementeret på holdet? |
|
Forfatter |
Flemming
Brugere
Antal indlæg: 60
Lagt på d. 11-01-2007 14:27 |
|
|
Vi har altid - med en enkelt undtagelse - kørt med det "spilopbyggende loop", hvad det så end er for noget. Undtagelsen er Starup som altid spillet efter 3-bolds princippet i egen serv. Lang serv med varieret skru og så ind med forhammeren på returen uanset position eller boldens placering. Og det er faktisk gået godt i mange år - på den måde skaber vi også variation på holdet. |
|
Forfatter |
Poul N
Brugere
Antal indlæg: 73
Bopæl: Værløse
Lagt på d. 11-01-2007 16:11 |
|
|
Jeg kan lige se det for mig! Men godt ser det ud - når det kører.
Søren Marcher kan noget af det samme. Beslutter gerne hvordan bolden skal spilles inden der er servet. D.v.s. hvis der skal hamres hårdt direkte på servereturen, så bliver det gennemført, uanset om det kan lade sig gøre. Utroligt nok, lykkes det faktisk ret ofte. |
|
Forfatter |
stig
Brugere
Antal indlæg: 153
Bopæl: mølleåparken 5
Lagt på d. 12-01-2007 20:39 |
|
|
ÆRGELIGT jeg ikke var tilstede til den flotte kamp, det er klasse og Wieths knæ må "ligge" i pakken som han spiller, så stærkt! Starup er jo en figur for sig selv, jeg har prøvet at gøre det samme med at slå før bolden er i spil, men for mig virker det slet ikke, måske tænker jeg for meget eller slet ikke...... men at have sådan en figur på holdet er jo mange point værd, så Volle du har jo haft din "tid"
og du ser jo også både serie2 og 3, hvor meget kan vi forlange af en mand i den alder og vægten er du jo også på, så kan man ikke være mere på, gamle sjover..... |
|
Forfatter |
Christian
Brugere
Antal indlæg: 37
Lagt på d. 12-01-2007 23:51 |
|
|
hov hør nu det var Volle Samsonov der spillede som i ungdommens vår - i en fantastisk velspillet kamp mod Mathias Holmstrøm pakkede Volle ham sammen med 3-0 lige inden doublerne - 2. sæt blev afgjort 14-12 i en loop duel der efter 10 loop mod loop sluttede af med slagloop fra Volle - det slag har jeg aldrig set ham lave før! - begejstringen kunne ikke lægge sig på lægterne og Volle sagde "sådan en bold har jeg ikke spillet i 30 år! Det var en fornøjelse at se Volle loope og deffe til den store guldmedalje. Sikken et benarbejde
Redigeret af Christian d. 12-01-2007 23:51 |
|
Forfatter |
Merete
Super Administrator
Antal indlæg: 141
Bopæl: Allerød
Lagt på d. 13-01-2007 13:04 |
|
|
Jeg vidste det - Volle er simpelthen for beskeden! Godt at vi fik sandheden frem, Christian
|
|