Dagens første kamp var en spændende duel mellem nummer 2 (Virum) og nr 3 (Hvidovre). Hvidovre har et meget stærkt hold blandt andet med en ubesejret spiller, så nemt ville det ikke blive. Med en sejr ville det se rigtigt godt ud for Virums medaljedrømme. En sejr til Hvidovre ville til gengæld gøre det uhyggeligt tæt i toppen. Både Theo og Gustav var sultne efter succes, efter at ØBTU mesterskabet ugen før ikke var gået optimalt. Martin kom med selvtillid efter en fantastisk god indsats ved samme mesterskab.
Før doublen fulgtes holdene ad til 3-3. I doublen spillede holdet heldigvis ganske godt og hev en vigtig sejr hjem i en af marginalkampene så det stod 4-3; det så rigtigt godt ud. Holdkampen var i øvrigt fantastisk spændende og lang, da de sidste 5 kampe alle røg ud i tætte 5-sættere. Desværre artede de første to kampe efter doublen sig ikke optimalt, da det endte med to nederlag til stillingen bagud 5-4. Det var til trods for, at der både havde været vigtige sæt og matchbolde til Virum. Så den sidste kamp blev ekstra vigtig og spændede og her stod Theo over for turneringens eneste ubesejrede spiller. Igen et drama uden lige i en 5 sætter hvor Theo hev de første to sæt hjem, men derefter tabte de næste to. I sidste sæt kom han heldigvis godt fra start og havde fundet opskriften til sejr. 5-5 var bestemt til at leve med efter en flot indsats af holdet.
Anden kamp var mod bundholdet Amager. Men der var tale om et hold, der var blevet betragteligt bedre end i det første møde. Drengene gik lidt for arrogant til opgaven og det giver som bekendt problemer på dette niveau. Selvom det endte med en 8-2 sejr var der mange svære kampe, der skabte upassende ytringer og endda batsmid fra drengene. Holdlederen måtte bruge alle sin opdragelsesevner på at få drengene til at spille bordtennis i stedet for at brokke sig over modstanderens held (som i øvrigt ikke var held, men godt modspil).
I den parallelle kamp i samlingen spillede nr 1 (Smørum) mod nr 3 (Hvidovre). Her vandt nr 3 og det betød faktisk, at Virum nu er rykket op på førstepladsen.
Ellers var lærdommen igen igenlad være med at tro at nogle kampe er lette. Modstanderne har stort set alle en kvalitet, der gør, at hvis man rækker dem en lillefinger tager de mod hele armen og vinder sæt; og alt kan ske, når man bliver nervøs eller sur.
Mvh
Tue (holdleder)
Spring til debat:
Indlogning
Har du glemt dit kodeord? Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Sponsor
Vores sponsorer
Støt dem de støtter os!
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Daddy 12/11/2016 16:13 Ok - jeg giver mig! Er slet ikke på Facebook, så jeg kender ikke aktiviteten dér.
Vendelbo 07/11/2016 18:18 Ja al forandring er svær Peter. Men hvis du mener der var aktiv deltagelse så husker du ikke så godt. I øvrigt kan aktiviteten jo være på klubbens Facebook side.
Denne side er håbløst forældet !
Daddy 30/10/2016 19:52 Jeg syntes nu bedre om den gamle Henrik!
Den giver meget mere aktiv deltagelse blandt medlemmerne. Men nu er jeg så ikke medlem mere - i VSBTK. Håber ikke klubben har betalt for den nye hjemmeside.
Vendelbo 05/10/2016 23:13 OBS OBS OBS
Klubben har fået ny hjemmeside.... SE www.VIRUMBTK.dk
stig 09/11/2015 14:54 STORMESTER KLASSE at vi har hallen til tre Divisions hold på Søndag.Jeg tar teater kikkerten med så jeg kan se "krøllet"
Boenne 06/07/2015 12:38 Tillykke til Vendse med det flotte resultat I de unge rækker :-)
Thomas 22/06/2015 20:14 Tillykke Kokos 50 år
10 år som kasserer og 411 DT kampe !