Før dagens første kamp lå Virums YDr Øst på en delt 2. plads med 5 point for 3 kampe. Holdet skulle møde Hvidovre, der lå på førstepladsen med 6 point, så der var tale om en topkamp. I stærkeste opstilling er Hvidovre skræmmende med 3 af de 5 højst ratede spillere i turneringen, heriblandt en helt ubesejret spiller og nr. 1 på topliste dd. Virums hold bestod som sædvanlig af de stabile kræfter Theo og Gustav, samt Martin fra YDr A holdet (Jingdans erstatning mens han har brækket armen). Heldigvis (eller desværre) anvender Hvidovre et sundt og rigtigt rotationsprincip, så deres ubesejrede spiller var oversidder i dagens kamp. Det gjorde at kampen så ud til at kunne blive ganske lige og der var lagt op til, at der ville være mange spændende kampe samt relativt få, hvor resultatet var givet på forhånd. En kamp tiltrak sig særlig interesse puslingemæssigt, men mere om det senere…
Theo og Martin lagde ud og det blev 1-1. Så tog både Gustav og Martin fine sejre, så det stod lovende 3-1 efter 4 kampe. Desværre løb Gustav så ind i et ærgerligt nederlag, som slog ham lidt ud. Før doublen var stillingen 4-2 til Virum. Gustav var lidt nede, men vi fik ham med besvær overtalt ham til at deltage i doublen og det fik ham lidt op igen efter en rigtig fin sejr. 5-2 før de sidste 3 kampe; det så overraskende godt ud mod topholdet. Gustav vandt endnu en kamp og så var der to point hjemme.
Selvom sejren var i hus var Theos sidste kamp ganske interessant. Det var nemlig en kamp mellem de to højst rangerede puslinge-spillere i ØBTU, så der var prestige på spil. Modstanderen havde vundet de to første møder i sæsonen men Theo havde vundet den seneste, så det var meget åbent, og der har været tendens til spændende kampe. Theo lagde stærkt ud og kom på 10-7 i første sæt, men det lykkedes alligevel at tabe 10-12, da han mistede initiativet. Ærgerligt og potentielt dyrt. I andet sæt kørte det slet ikke og det blev til et klart 7-11 nederlag. Theo kom dog godt igen i 3. sæt og tog sættet 11-6. 4. sæt vandt han også efter at have fundet en strategisk åbning i modstanderens spil (eller fik lukket en af modstanderens, det fandt jeg ikke helt ud af). 5 sæt blev en gyser, hvor Theo kom på 10-8 og altså havde 2 matchbolde, men modstanderen svarede godt igen og kom på 10-10. Det lignede en gentagelse af 1. sæt (som det nu var ekstra ærgerligt at have tabt). De fulgtes ad og havde begge matchbolde, men afgørelsen faldt da Theo var bagud 16-15 og modstanderen lavede fejlserv for bagefter at brænde en nem smash, hvorefter Theo endte med at vinde 18-16. Flot kamp og god nerve. Konklusionen må dog være, at der tale om to spillere på samme niveau, hvor det er dagsformen, hvis ikke tilfældighed, der afgør, hvem der løber med sejren. Men Theo har dog lov til at være glad og stolt alligevel.
Den 2. kamp i samlingen var mod Amager, som har haft det svært. De havde også oprindeligt meldt sig til YDr A, men er blevet tvangsoprykket. Det blev til en komfortabel 9-1 sejr ude de store spændingsmomenter, omend Martin hev nogle fine sejre i hus. Og så testede vi en nye double konstellation med Martin og Theo.
Special notes:
- Martin havde fået nyt bat og ny belægning og han spillede rigtigt godt med det. Det nye bat har tilføjet nogle nye facetter til hans spil (bedre loop samt mere skru, der voldte modstandere kvaler). Det er godt at se at han kan være med på dette niveau
- Theo og Gustav er nogle svære modstandere at være oppe i mod, som man skal spille optimalt for at slå. De har nu begge lagt sig pænt i toppen af toplisten
-Virum er nu på en delt 1 plads. Ikke dårligt.
- Den positive udvikling som spillerne viser, kan nok ikke tilskrives holdlederen; æren for de fine resultater må i meget stor udstrækning tilskrives Virums ungdomsafdeling og ikke mindst indsatsen fra trænerne. Man må sige, at Virum er rigtigt godt med i Puslinge og YDr. Men der trænes også meget. Det skyldes naturligvis også, at der er tale om god træning og god klubstemning, så drengene kan lide at komme.
Har du glemt dit kodeord? Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Sponsor
Vores sponsorer
Støt dem de støtter os!
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Daddy 12/11/2016 16:13 Ok - jeg giver mig! Er slet ikke på Facebook, så jeg kender ikke aktiviteten dér.
Vendelbo 07/11/2016 18:18 Ja al forandring er svær Peter. Men hvis du mener der var aktiv deltagelse så husker du ikke så godt. I øvrigt kan aktiviteten jo være på klubbens Facebook side.
Denne side er håbløst forældet !
Daddy 30/10/2016 19:52 Jeg syntes nu bedre om den gamle Henrik!
Den giver meget mere aktiv deltagelse blandt medlemmerne. Men nu er jeg så ikke medlem mere - i VSBTK. Håber ikke klubben har betalt for den nye hjemmeside.
Vendelbo 05/10/2016 23:13 OBS OBS OBS
Klubben har fået ny hjemmeside.... SE www.VIRUMBTK.dk
stig 09/11/2015 14:54 STORMESTER KLASSE at vi har hallen til tre Divisions hold på Søndag.Jeg tar teater kikkerten med så jeg kan se "krøllet"
Boenne 06/07/2015 12:38 Tillykke til Vendse med det flotte resultat I de unge rækker :-)
Thomas 22/06/2015 20:14 Tillykke Kokos 50 år
10 år som kasserer og 411 DT kampe !