Forside · Debatforum · Nyhedsarkiv · Presse · VSBTK på Facebook Maj 05 2024 06:44:40
Begivenheder
MaTiOnToFr
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Næste 30 dage
- Ingen

Navigation
Kontakt information
Medlemmer
UdmeldelseKontingentsatser
Ungdomsafdelingen
Nye ungdomsspillereTerminsliste (stævner)Forældreguiden (DBTU)TurneringsholdPointstævner
Om klubben
Elitedivisionen, damerKlubbens holdÆresmedlemmerStævneresultaterVedtægter
Statistik
Links
Ratingliste - VirumBordtennisportalen
Historie
De første 60 årGammelt forumLars Hauths guldkorn
Downloads
Holdskemaer
Søg
Debatemner
Nyeste emne
Virum 6 - Furesø 2 ...
Topkamp i Drengedivi...
Mit andet Træningspas
Over stok og (kæmpe)...
YDr Øst - Løber Dren...
Mest aktive emner
Virum6 - Helsingør [19]
Bedstemor med slag i [13]
"Nødsignal fra Bl... [13]
1 time og 49 minu... [12]
Reflektioner fra ... [12]
Fra Foto-album
Skål
Niels 30 års jubilæum
Se indlæg
Virum-Sorgenfri Bordtennisklub | Virums hold | Yngre drenge Øst - arkiv
Forfatter YDr Øst - Sæsonens 2. kampsamling
Tue
Brugere

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 26.11.12
Lagt på d. 18-11-2013 10:39
Så var det tid til 2. kampsamling, hvor der skulle spilles mod Furesø og Team Egedal. Efter at den første kamp var endt uafgjort, var det interessant at se, om vi skulle kigge op eller ned i tabellen. Holdet var dog kraftigt hæmmet af, at det kun var Theo og Gustav, der kunne spille, da det ikke var muligt at få en reserve fra YDr A holdet (som selv skulle spille samtidig). Virum var altså bagud 3-0 i begge kampe før føste bold blev spillet. Theo og Gustav er dog normalt et par stabile kræfter, så det var ikke umuligt, at der kunne hives et par point med hjem.

Første kamp var mod Furesø, som havde spillet en kamp og fået en sejr som resultat. De havde specielt en stærk spiller, som kunne blive svær at få sejr mod. Han havde nyligen slået Theo i en YDr B finale, så Theo var tændt på at få revance. Men alt i alt ville det være rigtigt flot at hive et point med hjem fra den kamp. Fra starten spillede både Gustav og Theo ganske stabilt og vandt de kampe de skulle; også doublen hev de hjem efter godt spil, hvilket var ganske tilfredstillende efter sidste uges manglende koncentration og nederlag i samme diciplin. Samtidig havde både Theo og Gustav ganske godt fat i Furesø's højst rangerede spiller, så det blev en rigtig flot og overraskende 7-3 sejr. To point på kontoen med to spillere. Rigtig god start på dagen.

Næste kamp var så mod Team Egedal. Efter de tidligere resultater, så det så ud som en god mulighed for at par point. Alt gik også som forventet indtil Theo røg ind i et overraksende nederlag, som slog ham lidt ud. I første sæt var han ikke helt tændt nok og tabte det. Han vandt godt nok andet sæt knebent, men spillet var nervøst og meget henholdende og fungerede ikke rigtigt; samtidig havde modstanderen fået blod på tanden og spillede rigtigt godt. Så det endt med et overrakende 3-1 nederlag til en spiller han normalt vil vinde over. Det var nu lidt af en opgave og få Theo på banen igen, men heldigvis blev det til en sejr i doublen, og det hjalp på humøret. Gustav fortsatte sit solide og kloge spil og vandt sikkert sine kampe, så det endte med en 6-4 sejr.

Skal man rekapitulere dagen er konklusionen:
- Gustav var tilbage i topform og tog 6 sejr (ud af 6 mulige). Det var et rigtigt godt comeback efter sidste uges præstation, der var under hans normale niveau. Forskellen var bl.a. andet, at han var topkoncentreret og ikke lod sig slå ud af lidt modgang. Ingengang modstanderens svinere påvirkede ham nævneværdigt, som det tidliger har haft tendens til.
- Theo tog 5 sejre ud af 6 på en dag, hvor han ikke spillede optimalt.
- Spillerne i rækken har et niveau, hvor man sagtens kan rende ind i uventede nederlag til lavere rangerede spillere (og sådan bør det også være, hvis man skal udvikle sig). Så det er nødvendigt at holde koncentrationen fra start og ikke tage noget for givet.
- Holdet supplerer hinanden godt. Når en spiller ikke spiller optimalt tager andre over
- Flot at få 4 point for to kampe, når man kun er to spillere
- Virum ligger nu på en (3-)delt 2. plad med 5 point efter 3 kampe

Næste uge skal vi møde topholdet Hvidovre. Det bliver svært…

Tue (Holdleder)
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Sponsor

Vores sponsorer

Støt dem de støtter os!

Inviso
AXTab
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Daddy
12/11/2016 16:13
Ok - jeg giver mig! Er slet ikke på Facebook, så jeg kender ikke aktiviteten dér.

Vendelbo
07/11/2016 18:18
Ja al forandring er svær Peter. Men hvis du mener der var aktiv deltagelse så husker du ikke så godt. I øvrigt kan aktiviteten jo være på klubbens Facebook side. Denne side er håbløst forældet !

Daddy
30/10/2016 19:52
Jeg syntes nu bedre om den gamle Henrik! Den giver meget mere aktiv deltagelse blandt medlemmerne. Men nu er jeg så ikke medlem mere - i VSBTK. Håber ikke klubben har betalt for den nye hjemmeside.

Vendelbo
05/10/2016 23:13
OBS OBS OBS Klubben har fået ny hjemmeside.... SE www.VIRUMBTK.dk

stig
09/11/2015 14:54
STORMESTER KLASSE at vi har hallen til tre Divisions hold på Søndag.Jeg tar teater kikkerten med så jeg kan se "krøllet"

Boenne
06/07/2015 12:38
Tillykke til Vendse med det flotte resultat I de unge rækker :-)

Thomas
22/06/2015 20:14
Tillykke Kokos 50 år smiley 10 år som kasserer og 411 DT kampe !

Thomas
11/06/2015 10:40
Tillykke Merete smiley

Thomas
06/05/2015 16:25
DT statistikken er opdateret - tak Volle. Der er flere jubilæer på vej smiley

David
17/04/2015 12:59
Se livestreaming fra Frankrig på http://www.openfrancett.c
om/fr/medias/live/ Peters hold spiller 15.30 mod Italien.


Replikarkiv
Copyright © 2005